søndag den 23. februar 2014

Tegnefilm med klassisk musik

En gang imellem når jeg sætter klassisk musik på herhjemme, siger min datter at hun ikke kan koncentrere sig om det hun er i gang med, når musikken kører i baggrunden.  Fair nok, det kan jeg godt forstå, men alligevel sidder jeg tilbage med en lyst til, at hun skal opleve noget af al den dejlige musik, som jeg selv fik med fra barnsben af.

Så er det heldigvis så let at sætte en lille musikalsk tegnefilm på næste gang, hun vil se tv. Og her kan jeg anbefale de små søde film, som den amerikanske tv-kanal HBO Family løbende har vist. Denne serie af små animerede historier til musik vandt i 2006 to Emmy Awards. Der er film til flere forskellige musikalske genrer, men for at holde den røde tråd, omtaler jeg her nogle af de klassiske løbende her på bloggen.

Den første jeg vil anbefale her er:
Bear Hugs (Bjørneknus) af med musik fra operaen Lakmé af den franske komponist Léo Delibes. En smuk lille historie om mor og barns store kærlighed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar