tirsdag den 4. oktober 2016

Tegnefilm fra Disneys Fantasia 2000

I går, mens min datter lavede lektier med sin far, sad jeg (og min 15 mdr. gamle søn) og så Fantasia 2000 igennem. Det er en efterfølger til den gamle og meget kendte Fantasia af Walt Disney, der udkom i 1940. Jeg havde godt nok set nogle enkle af de ialt otte musikstykker, der her bliver animeret, men det var meget sjovt at se dem alle endeligt. 

På et tidspunkt kommer Mickey ind og taler med dirigenten James Levine og straks kan jeg se min datters ører vokse. Hun kommer hen og sidder ved siden af mig og sammen ser vi denne lille film med Anders And i hovedrollen: Edward Elgars Pomp and Circumstance og historien om Noahs Ark. Det er en rigtig sød lille film, hvor Anders And er med til at hjælpe alle dyrene ind i arken. Desværre bliver han og Andersine skilt ad og af forskellige grunde, tror hver af dem, at den anden ikke er kommet med Arken. Virkeligheden er selvfølgelig en anden og de bliver glædeligt forenet tilsidst, hvor alle dyrene kommer ud på landjorden igen. 

Pomp and Circumstance har en hel særlig betydning for mig, da jeg har hørt og spillet den mange gange som barn. Så det var dejligt at se, hvordan mine egne børn nu også kunne rokke med til den og samtidigt forbinde den til en, af dem kendt og elsket, tegneseriefigur. 


Her er den lille film - god fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar