torsdag den 19. juni 2014

Klassisk musik for børn får Gentofte Kommunes Initiativpris 2014

For en tid siden blev jeg ringet op af Borgmester i Gentofte Kommune, Hans Toft, som fortalte mig, at foreningen GENKLANGE, som jeg jo er formand for og stifter af, havde fået Gentofte Kommunes Initiativpris 2014. Det var en vild oplevelse sådan at blive ringet personlig op af borgmesteren og i kan tro, jeg blev overrasket over at høre, at Gentofte Kommune havde besluttet at give foreningen denne ærefulde pris. Foreningen GENKLANGE, der jo arrangerer klassiske koncerter for børn hver måned, har nu eksisteret i et år og det er fantastisk, at Gentofte Kommune endnu en gang har besluttet at støtte vores projekt og arbejde med at formidle den klassiske musik ud til børn.

Koncerterne foregår på Gentofte Hovedbibliotek hver den første lørdag i måneden (og er åbne for alle). Koncerterne foregår i hyggelige omgivelser, hvor børnene kan sidde på puder og nyde musikken. Her er plads til både madpakker, dansende fødder og pludselige toiletbesøg. Musikerne fortæller i løbet af koncerterne om musikken, deres instrumenter og dem selv og spiller musik, der kan gøre den klassiske musik vedrørende for børnene. Hvis i er interesserede i at se mere om GENKLANGE, så kig på vores hjemmeside www.genklange.dk

Prisoverrakkelsen fandt sted d. 15. juni 2014 og her modtog jeg, på foreningens vegne, diplom, duftende blomster og en smuk tale. Tak :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar