fredag den 5. september 2014

Prisvindende tegnefilm med dejlig musik til

Kære læsere
Så er det blevet endnu en solrig fredag og en weekend står for døren. Og så er det jo oplagt lige at bruge lidt tid på den klassiske musik sammen med børnene :-).

Jeg ville egentlig have givet jer en leg, jeg selv har lavet, men grundet travlhed (mon ikke alle kender til dette?) så har jeg ikke fået den færdig, så den må vente til jeg får lidt mere tid. Istedet vil jeg gerne vise jer en lille film som jeg har fundet på nettet - selvfølgelig med klassisk musik som tema.

Det er en kortfilm, der på dansk hedder Den alt for lille Prins og som handler om, hvordan en lille fyr er i gang med at gøre rent over det hele - selv solen er beskidt og skal have en tur - også selvom den kan være meget svære at nå. Og tilsidst i filmen finder vi ud af, hvordan solen dog fra starten af, er blevet så snavset ;-).

Musikken er skrevet af Eugueni Galperine og er ikke, som det ellers plejer at være her på bloggen, et allerede kendt stykke klassisk musik. Jeg synes dog, at den er rigtig dejlig og meget velkomponeret til filmen - den viser, hvordan musik tydeligt kan beskrive stemninger og billeder og så er den rigtig god til at lytte til lyden af de forskellige instrumenter, der spiller, da instrumenterne på skift træder frem. Her er både blæsere og strygere og alle får en rolle i den musikalske del af denne lille, søde film.

Filmen har vundet flere priser, bland andet Krystalbjørnen ved Berlin Film Festival i 2003.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar