fredag den 31. januar 2014

Dejlig historie til klassisk musik


Historien om Tubaen Tubby har altid haft en særlig plads i mit hjerte. Lige siden jeg var lille pige, har jeg siddet foran pladespilleren og nydt fortællingen om den lille Tuba (ja, jeg ved godt den ikke er lille, men det var det billede, jeg så for mig), der elsker at spille melodier, men aldrig får lov til at spille andet end "um-ba um-ba" i det store orkester. Hvor har jeg mange gange følt tubaens sorg over, at ingen ville høre på ham og hvor har jeg mange gange nydt, hvordan den alligevel, med hjælp af en lille frø (denne tror jeg faktisk er lille ;-), får mod til at spille sine egne melodier og faktisk tilsidst blive elsket for netop disse. 

Tubaen Tubby er en fantastisk fortælling med rørende musik til og med en dejlig morale om, hvor meget vi kan, hvis bare vi tør. Jeg anbefaler den til alle - både børn og voksne. I udgaven, som jeg her henviser til, er historien indtalt af Kurt Ravn, som har en dejlig fortællestemme og musikken udført af Danmark Radios Symfoniorkester. Denne kan lånes på biblioteket. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar