mandag den 6. juni 2016

Musiske par

Så.....nu kommer der endeligt nyt her på bloggen. Jeg er frygtelig ked af, at det ikke er sket før og jeg vil gøre, hvad jeg kan for, at det ikke kommer til at ske igen!

Der har den sidste tid været meget herhjemme på den private front og det har taget al min tid. Men....nu ser det ud som om, at de musiske idéer atter er kommet til mig og så er det jo bare om at komme igang :-)

Downloades her!
I dag har jeg lavet en lille opgave til de mindre børn: Musiske par.
På billedet er der en massse fotos af ting, der har med musik at gøre. Disse skal parres med hinanden to og to, så de passer sammen. Så sæt Jer ned med børnene, sluk mobilen og tv, og lad dem sætte streger imellem de rigtige par. En god idé er, at lade stregerne være forskellige farver, så I kan finde rundt i dem. Hvis I har overskud, så prøv at snak med børnene og de forskellige elementer - om hvordan man spiller klaver/ violin, dirigerer osv.

GENKLANGE er i øjeblikket ved at indrette et interaktivt klassisk musiksted for børn i Gentofte, her vil det være muligt for børnene at lege med Mozart dukker, gætte instrumenter, lytte til vandmusik og meget mere. Hvis I er interesserede i at følge med her, så skriv Jer op til vores nyhedsbrev på:
NYHEDSBREV

Hav en rigtig dejlig solrig dag og god fornøjelse med endnu en musikalsk leg fra GENKLANGE.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar