fredag den 20. november 2015

Sød bog om musik

Som i måske har lagt mærke til, kommer der ikke helt så mange indlæg her på bloggen som tidligere. Grunden til dette er en lille 5 måneder gammel gut, der ligger her ved siden af mig og sover som en engel. Et smukt syn. Men de tager jo tid de små og særligt, når den lille har en storesøster, der starter i skole og oplever en masse nyt og spændende.

Men....nu kommer der altså endeligt et indlæg fra min front og det omhandler en bog, jeg har fundet i vores lokale genbrugsbutik. Bogen hedder Zuccinis dyreorkester og er skrevet af Jan Mogensen. Jeg læste den for min 6 årige datter i forgårs og nu vil hun høre den igen og igen. Den har en meget sød historie om dirigenten Zuccini, der starter et orkester med dyrene i en zoologisk have. Hvis den endelige koncert bliver en succes, er haven reddet fra at gå konkurs. Men hvilke instrumenter passer til hvilke dyr, hvordan bliver man dygtig på sit instrument og hvem skal spille den meget vigtige trompetsolo, som er midtpunktet for koncerten?

Denne søde fortælling gennemgår forskellige instrumenter og deres spilleteknikker, fortæller om begreber i musikkens verden og giver børnene en fornemmelse for, hvad det vil sige at spille et instrument. Illustrationerne til bogen er helt fantastiske - fyldt med dyr og sjove udtryk, som børnene kan kigge på, mens der bliver læst op.

Alt i alt kan jeg klart anbefale denne bog. Den kan, såvidt jeg ved, kun lånes på biblioteket.

Aldersmæssigt vil jeg mene, at Zuccinis dyreorkester
bedst passer til de 4 - 6 årige.

God fornøjelse med dyrenes oplæring i musikkens verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar