torsdag den 4. juni 2015

Svanen med dans

Jeg har før nævnt komponisten Camille Saint-Saëns Svanen fra Dyrenes Karneval. Og nu gør jeg det igen :-). Jeg synes det er et af de smukkeste stykker skrevet nogensinde og så minder det mig altid om min morfar der, indtil kort før han døde, spillede Svanen så smukt på sin cello.

Der findes mange forskellige udgaver af dette stykke - også animerede, som i kan se andetsteds på bloggen og denne gang vil jeg præsentere jer for en udgave, hvor Svanen bliver spillet af en af vores dygtigste musikere, cellisten Yo-Yo Ma. Til det smukke stykke danser den amerikanske danser Lil Buck og han er helt fantstisk!

Klippet blev uploaded til Youtube af instruktøren Spike Jonze og blev set næsten 3 millioner gange på meget kort tid.

Lil Buck illustrerer svanen og jeg tror godt, at børnene kan se, at han prøver at ligne en svane i sin dans. Det kunne være sjovt at høre børnene, hvordan de synes han ligner en svane og hvordan de selv ville gøre, hvis de skulle danse som en svane. Evt. til musikken.

God fornøjelse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar