onsdag den 19. november 2014

Tegn til Debussy

I dag synes jeg det, kunne være hyggeligt at fortælle om en lille aktivitet, som jeg tit laver med min datter i forskellige variationer. Det handler om at lade barnet tegne mens de lytter til klassisk musik og på den måde blive dels inspireret af musikken og dels have musikken som en naturlig del af hverdagen.

Lige nu regner det udenfor, hvor jeg bor og det inspirerer mig til at bruge musik med vand. Jeg har fundet et dejligt lille stykke af Claude Debussy frem, der hedder Deux Arabesques no. 1 og jeg synes det lyder som vand, der løber afsted i en bæk - nogle gange løber det frit, andre gange rammer det en sten, andre gange igen springer en lille fisk op.


Jeg vil foreslå, at I spiller musikken mens børnene får lov til at farvelægge og tegne videre på den tegning, jeg har lagt ind her. I er selvfølgelig meget velkomne til at lade børnene tegne det, de vil, men jeg synes, der kan være fordele ved at give dem nogle retningslinjer. På den måde kan vi hjælpe børnene til at lytte mere fokuseret.

God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar