fredag den 15. august 2014

Farvelægning med instrumenter

På denne fredag lige før lukketid :-), deler jeg to søde farvelægningstegninger med Jer. Imens børnene farvelægger kunne det være oplagt for de voksne at tale lidt om det instrument, der er på tegningen - hvordan det lyder, ser ud, om det kan spille svagt eller højt osv.

Dagens tema er guitar og udover tegningerne, kommer jeg også med nogle forslag til, hvilken musik I kan spille for børnene eller endda lade børnene se, da det er video'er fra Youtube. De to musikforslag jeg kommer med, synes jeg begge er spændende både musikalsk og visuelt, så der er noget for børnene at se på, mens musikken kører.


Den første er til pigerne - en guitarspillende Hello Kitty.
Som musikklip hertil anbefaler jeg Piazzolla.

Det er et klip med en guitar kvartet, der er rigtigt gode til at visualisere musikken spændende. Og så er det kun piger, der spiller - seje piger endda :-)





Til drengene (og måske også pigerne?) er der Spongebob - nu med guitar.

Her vil jeg anbefale følgende stykke guitarmusik fra Carmen:


Denne opførelse er også spændende at se på og det er fire seje fyre, der spiller og det er tydeligt at se, hvor fedt, der synes det er at spille sammen. Her er der også mulighed for at tale lidt om, hvad det vil sige at spille sammen - for eksempel, at man skal lytte til hinanden, være enige om tempo og koncentrere sig.

God fornøjelse og god weekend!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar