mandag den 3. februar 2014

Tegnefilm med klassisk musik

Som forældre synes jeg, at det kan være svært at hamle op med diverse både gode og dårlige børneprogrammer, når jeg vil introducere min datter for klassisk musik via tv-mediet. Jeg ved, jeg bliver nødt til at finde noget, der fænger med det samme og som ikke ligner en "dette er mors idé".

Men med tegnefilmene med klassisk musik til fra Disney's Fantasia har det faktisk fungeret. Min datter synes mange af de små film er sjove og hyggelige at flade ud til. De små film har hver et klassisk musikstykke tilknyttet og fortæller hver især en lille historie eller steming. Her kommer der nogle billeder på musikken, som børnene let kan forholde sig til fordi de er tilpasset børnene og bare er rigtigt smukke :-)

Her er dansende flamingoer og meget mere sjovt.

Til de lidt større børn vil vi særligt anbefale H.C. Andersens tinsoldaten med musik af den russiske komponist Dmitrij Sjostakovich - skøn musik til en skøn fortælling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar