mandag den 4. august 2014

Ørerne bliver trænet med slimklatter!

Kære alle læsere.
Jeg håber I har haft en dejlig, begivenhedsfuld og sjov sommer. Nu er hverdagen startet igen og med den også regnvejret, så det er vist den perfekte dag til at skrive et indlæg her og starte igen på bloggen efter ferien.

Jeg har valgt i dag at anmelde en app, der har gjort indtryk på mig. Det er en app fyldt med toner og slimklatter - og hvad kan sådan en mon? Jo, den kan på en sjov og anderledes måde lære børnene at lytte efter toner, træne deres øre for tonehøjder og samtidigt give dem et sjovt spil, de kan grine af. Det gjorde jeg i hvert fald. Det er en app, der hedder Blob Chorus og går ud på at børn og deres voksne :-) skal matche toner, som forskellige slimklatter synger. Grønne slimklatter synger først hver en tone og derefter gentager kongeklatten Bob en af disse toner og denne skal matches med den grønne slimklat der sang samme tone. Hvis ikke de rigtige klatter bliver parret, ja så splatter klatterne og der er ikke point. Hvis de er rigtige, ja så er der point at hente (læg mærke til, at der er en knap, der aktiverer alle tonerne igen, så man ikke behøver at gætte ved første lyt).

App'en kan bruges til børn fra tre år og op og også voksne, for dens sværhedsgrad kan indstilles under knappen options til, at der er fra to til otte toner at lytte til før der skal matches. Og jeg vil sige, at de otte slimklatter er noget af en udfordring for både koncentrationen og lytteevnen. Men prøv jer frem og lad mig endelig høre hvad i synes.

God fornøjelse!

App'en er gratis til IOS men koster Kr.
18,37 til Android og fås følgende steder:
Appen fås til Iphone og Ipad her!
Til Android her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar