mandag den 26. maj 2014

Børnebog om musikinstrumenter

Jeg har været en tur på biblioteket igen og denne gang faldt jeg over en lille serie af børnebøger om musik. Bøgerne har den samlede overskrift Musikkens Verden og er udgivet på det danske forlag LAMBERTHs Forlag af en af ejerne, Lena Lamberth. Den bog, jeg hed vil omtale, hedder Musikskolen og handler om drengen Victor, der i fødselsgave af sin farmor får lov til selv at bestemme, hvilket instrument, han vil spille på og så betaler hun gildet. Victor kommer derfor på tur til den lokale musikskole, hvor han bliver vist rundt og får de forskellige instrumenter præsenteret og møder nogle af de børn, der allerede spiller.

Fortællingen følger på en spændende og fængende måde Victor på hans lille musikalske rejse og giver en godt indblik i både instrumenterne og i det sammenhold, der opstår på en musikskole. Bogen er fuld af sjove illustrationer med masser af små finurlige detaljer, der både handler om musik, men også detaljer, der bare gør bogen sjov at kigge i for vores børn og giver den en lethed, jeg synes tit mangler i børnebøger om klassisk musik.

Min datter på 4 år synes den er sjov at få læst op og jeg vil sige, at målgruppen er børn fra omtrent 3 - 6 år.

Bogen kan som sagt lånes på biblioteket og er ikke længere til salg nogetsteds.

God læselyst :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar