tirsdag den 8. april 2014

Dejlig CD til både børn og voksne :-)

På mit sidste biblioteksbesøg fandt jeg en rigtig dejlig CD med klassisk musik, som jeg gerne vil dele med jer her på bloggen. Den tyske cellist Jan Vogler har samlet nogle af sine klassiske yndlingsstykker og udgivet disse for cello og akkompagnement (klaver og orkester) på CD'en My Tunes 2. Der er også en My Tunes 1, men den har jeg ikke hørt endnu. Så omtale af denne må vente :-).

My Tunes 2 er fyldt med dejlige, melodiske musikstykker, der er tænkt godt sammen som en større helhed, hvilket betyder at CD'en beholder sin stemning hele vejen igennem. My Tunes 2 har en atmosfære af ro over sig, også selvom nogle af musikstykkerne er mere dansable og energiske end andre. Den smukke melodi er i centrum sammen med celloen - naturligvis - og musikken kan spilles både som baggrundsmusik og som del af en leg. Her kan flyves til svanens musik, summes til brumbassens og danses mange forskellige slags danse. Musikken kan også bruges til at tegne til: Hvordan lyder det enkelte musikstykke i farver? Eller tales til: Hvad får musikken dig til at tænke på? Eller bare slappes af til - med mange smukke melodier til at få pulsen ned efter en dag fyldt med leg. 

CD'ens 14 musikstykker giver rig mulighed for at vælge ud, hvilke der er bedst til lige netop den slags musik, der er brug for lige nu og for os voksne, kan det være sjovt at høre musikken fra mange forskellige tider og steder i verden. Jeg synes alt i alt, det er en meget smuk CD, Jan Vogler har skabt og vi herhjemme nyder at flyde væk i hans smukke tone og de mange smukke melodier. 

Jeg har som sagt fundet den på biblioteket, men den kan også høres i spotify her!

God fornøjelse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar